Міні-чат

Наше опитування

Який формат роботи методичного об'єднання для Вас найбільш зручний
Всього відповідей: 4

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2018 » Травень » 12 » Дискусія: "Чи можлива реалізація полікультурної освіти навчання в сучасних умовах?"
15:21
Дискусія: "Чи можлива реалізація полікультурної освіти навчання в сучасних умовах?"

Дискусія: "Чи можлива реалізація полікультурної освіти навчання в сучасних умовах?"

 

Кущенко Едуард Борисович,

учитель музичного мистецтва й інтегрованого курсу «Мистецтво»

 Кіндратівського спеціалізованого закладу загальної середньої освіти

 І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням інформатики та програмування,

керівник районної науково-методичної комісії вчителів мистецького циклу

, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист, керівник районної методичної комісії вчителів мистецького циклу Костянтинівського району Донецької області

На нашу думку, реалізаіція полікультурної освіти навчання в сучасних умовах має два головні виміри. Перший - створення позитивної атмосфери спільного життя в закладі загальної середньої освіти представників різних культур, а другий - організація суспільного діалогу, який би робив культурну багатоманітність фактором соціального капіталу, а не проблемою. Таким чином, полікультурний компонент загального виховного процесу в закладі загальної середньої освіти в сучасних умовах покликаний забезпечити успішну інтеграцію здобувачів освіти, які представляють як культуру більшості, так і культурні меншини в сучасне громадянське суспільство.

Опираючись на світовий педагогічний досвід та результати нашого та інших педагогічних досліджень, визначаємо низку принципів, що характеризують систему організації полікультурного виховання в нашому Кіндратівському спеціалізованому закладі загальноїсередньої освіти І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням інформатики та програмування Костянтинівського району Донецької області:

Принцип діалогової взаємодії: полікультурне виховання відбувається за допомогою взаємодії з боку представників тих культур, які беруть участь у комунікації;

Принцип цілісності культурної картини світу: культура осмислюється учасниками освітнього процесу в нашому закладі освіти з позиції просторово-часового континууму цілісного культурного розвитку;

Принцип культурної відповідності реалізується в поєднанні в полікультурному вихованні історії, мови, традицій та звичаїв, котрі забезпечують духовну єдність, наступність та спадковість поколінь;

Принцип громадянської участі та інтеграції. У нашому ЗЗСО представники різних культур однаковою мірою залучаються до обговорення та прийняття рішень на рівні самоврядування здобувачів освіти, позакласних заходів, участі в суспільно-корисній роботі, відпочинково-розважальних заходах тощо. Усі формальні та неформальні правила товариства здобувачів освіти однакові для всіх.

Принцип позитивного ставлення до культурної багатоманітності. У питанні національної консолідації у нашому ЗЗСО здійснюється баланс і не допускається уніфікація, одновимірність та посередність. На нашу думку, культурне багатоманіття слід розглядати не як проблему, а як досягнення, фундамент успішного подальшого розвитку.

Принцип педагогічної етики й такту. Полікультурне виховання здійснюється в нашому ЗЗСО в умовах проявів різних культурних ідентичностей, що тим чи іншим чином зумовлюють поведінку здобувачів освіти, їхній світогляд.

Таким чином, полікультурне виховання в умовах інноваційного середовища нашого спеціалізованого загальноосвітнього навчального закладі І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням інформатики та програмування цілком можливе та базується на принципах сприяння відкритості до інших, повазі до відмінностей, взаєморозуміння, толерантності, визнання культур, надання рівних можливостей та боротьби з дискримінацією. Ці принципи є погодженими в теорії, але суттєвим викликом є їхнє практичне запровадження.

Етапи формування полікультурної компетентності на уроці мистецтва в 9 класі за темою: «Мова і види кіномистецтва» (на основі п.2 «Сутність полікультурної компетентності та шляхи її формування»):

 Теоретичний: здобуття етнокультурних знань (енциклопедичних та методичних) спрямованих на формування позитивного ставлення як до своєї культури так і до представників інших культур - ознайомити учнів історією виникнення національного кіно, розглянути нове поняття «національний кінематограф»; розширити знання учнів в галузі кіномистецтва; охарактеризувати основні поняття кінематографу; сформувати уявлення про основні риси національного кіно, особливості його; 

Виховний: виховання поваги до етнокультурних традицій різних етносів, виховувати шанобливе ставлення до шедеврів як національного, так і світового кіномистецтва,  почуття прекрасного,  інтерес до мистецтва кінематографу;

 Практичний: формування етнокультурних умінь, навичок, моделей поведінки тощо: розвивати спостережливість, творчу уяву, здатність бачити естетичну сторону дійсності, пізнавальний інтерес, на прикладі досягнень національного й світового кіномистецтва формувати глядацьку культуру та естетичний смак учнів;

Діяльнісний: застосування необхідних для здійснення полікультурної освіти знань, умінь і навичок у контексті теми уроку.

Саме до практичних етапів формування полікультурної компетентності можна віднести наступні етапи уроку:

Ознайомлення з фрагментами кінофільму (емоційне сприйняття, зіставлення з особистим досвідом).

Осмислення естетично-пізнавальної інформації (через зіставлення з іншими відомими творами кіномистецтва інших авторів).

Художньо-педагогічний аналіз: визначення теми, ідеї твору (на основі зіставлення в рамках жанру).

Установлення міжпредметних зв'язків, насамперед для деталізації композиційної структури.

Таким чином, організувавши навчально-виховний процес на уроці  відповідно до згаданих вище етапів, можна припустити, що мета й завдання полікультурної освіти й виховання на даному уроці можуть бути реалізованими

ЗАВДАННЯ,

Пропонуємо колегам у коментарях до матеріалу  висловити власну точку зору з питання: Чи можлива реалізація полікультурної освіти навчання в сучасних умовах? Відповідь обґрунтуйте, спираючись на досвід організації полікультурної освіти у Вашій школі.

Переглядів: 101 | Додав: wolkan | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 2
avatar
1 larisakrivalova • 22:32, 19.05.2018
Кривалова Л.В., Іванопільська СШ І-ІІІ ступенів

Етапиформування полікультурної компетентності:
Теоретичний:здобуття етнокультурних знань (енциклопедичних та методичних) спрямованих на
формування позитивного ставлення як до своєї культури так і до представників
інших культур; Виховний:виховання поваги до етнокультурних традицій різних етносів; Практичний:формування етнокультурних умінь, навичок, моделей поведінки тощо; Діяльнісний:застосування необхідних для здійснення полікультурної освіти знань, умінь і
навичок. Формувати культуру найсильніших людських почуттів –любові, доброти милосердя через сприймання творів мистецтва;розвивати асоціативно-образнета просторове мислення, творчу уяву, зорову пам'ять, художній смак і творчі
здібності;формувати уявлення просутність, види та жанри образотворчого мистецтва, особливості художньо-образної
мови, відповідної термінології та художньо-практичні компетентності, готовність
використовувати отриманий досвід у самостійній творчій діяльності;виховувати духовні та моральніціннісні орієнтири у сфері образотворчого мистецтва, інтереси, смаки, потреби в
творчості; національно-патріотичну свідомість та активну життєву позицію.Формування мистецькихкомпетентностей:пізнавальної;творчої;методологічної;компетентності саморозвитку(стимулювання пізнавального інтересу; залучення до виконання творчих завдань,
до гурткової роботи);комунікативної;інформаційної;світоглядної.У практиці роботи вчителя мистецтва використовую інтерактивні та ігрові методинавчання: «Портфоліо художника», «Майстерня», «Арт-терапія», «Карусель», метод
проектів та різноманітні форми уроків.
avatar
0
2 wolkan • 19:44, 21.05.2018
Дякуємо за участь у дискусії!
avatar

Вхід на сайт

Пошук

Календар

«  Травень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Архів записів

Друзі сайту

 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича