Міні-чат

Наше опитування

Який формат роботи методичного об'єднання для Вас найбільш зручний
Всього відповідей: 4

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2019 » Січень » 3 » Дистанційне засідання №2 (ДЗ №2) з теми: Вивчення краєзнавчого матеріалу як засіб інтегрованого навчання (за творами художників-монументаліс
01:55
Дистанційне засідання №2 (ДЗ №2) з теми: Вивчення краєзнавчого матеріалу як засіб інтегрованого навчання (за творами художників-монументаліс

Дистанційне засідання №2 (ДЗ №2) з теми: Вивчення краєзнавчого матеріалу як засіб інтегрованого навчання (за творами художників-монументалістів 60-х рр. ХХ століття на Донеччині). ТЕРМІН ОПРАЦЮВАННЯ МАТЕРІАЛІВ до 31 січня 2019 року.  Форма звітності - виконання практичних завдань у коментарях до матеріалів.

Мета ДЗ №2 –ознайомити членів РМКУМ із творами монументального мистецтва на Донеччині, їхніми художніми цінностями, можливість використання спільних мотивів, тематики, образів народних міфів, що стали поштовхом для створення мозаїк у середині 60-х років ХХ століття на Донеччині і як ілюстративний матеріал під час проведення уроків української мови та літератури, і як предмет для дослідницької, позакласної роботи на основі застосування елементів інтегрованого навчання

Завдання:

систематизувати знання щодо застосування елементів інтегрованого навчання на уроках мистецтва, науково-методичних засад використання краєзнавчого матеріалу шляхом застосування міжпредметних зв’язків;

сформувати вміння застосовувати ефективні педагогічні технології, методи, що сприяють комплексному підходу до навчання, активізації навчальної діяльності учнів; наводити фрагменти уроків мистецтва із застосуванням елементів інтеграції під час вивчення краєзнавчого матеріалу;

сформувати вміння: визначити теми уроків мистецтва, на яких доцільне використання краєзнавчого матеріалу на основі впровадження інтегрованого навчання, наводити приклади фрагментів уроків української мови та літератури із застосуванням елементів інтеграції під час вивчення краєзнавчого матеріалу;

розвинути установки щодо використання творів монументального мистецтва на основі краєзнавчого матеріалу шляхом застосування інтегрованого навчання;

Очікувані навчальні результати модуля:

знання: джерела і витоки українського монументального мистецтва на Донеччині, унікальність, ідейно- художній зміст створених панно.

– вміння: застосовувати твори художників-монументалістів на уроках і позаурочний час шляхом застосування інтегрованого навчання;

установки щодо використання мозаїк, створених на Донеччині, на уроках мистецтва, в позакласній діяльності .

Інформація для опрацювання

 Тема 1. Джерела монументального мистецтва на Донеччині в 60-х рр. ХХ ст. та його творці.

 Тема 2.Втілення народних вірувань про створення світу у творах монументалього мистецтва

 Тема 3. Мозаїчні панно, що зображують віру в життєдайну силу природних стихій.

 Тема 4. 4. Методика вивчення змісту, провідних ідей мозаїк на основі інтегрованого навчання

Практична робота 1Завдання Визначте мистецькі особливості творчості Михайла Бойчука. Знайдіть спільні мотиви з творами художників-монументалістів 60-х рр.ХХ ст.

Практична робота 2 Завдання Дослідити схожі ознаки та відмінності між народним примітивним (чи наївним) мистецтвом (малюнки Марії Приймаченко)та анімалістичним за ілюстраціями картин Карла Бредерса, Персіс Клейтон Вейрс

Практична робота 3 Завдання 1. Простежте ознаки народного мистецтва на мозаїках «Космос», «Вода», «Дерево життя», «Жінка-Птаха», «Вогонь», «Сонце» ( за вибором, робота в групах).

2. Зіставте зміст українських міфів про походження світу та античної міфологіЇ.

  1. Дослідіть використання національних символів на мозаїках.

4. Подайте зразок використання мозаїки (за вибором) із застосуванням елементів інтегрованого навчання

 

Практична робота 4 Завдання Подайте зразок використання мозаїки (за вибором) із застосуванням елементів інтегрованого навчання

Практична робота 5 Завдання 1.Складіть перелік уроків мистецтва, на яких можна запропонувати вивчення краєзнавчого матеріалу за мозаїками, що збереглися на Донеччині.

2.Складіть план підготовки і проведення інтегрованого уроку із використанням краєзнавчого матеріалу за мозаїчними панно, що збереглися на Донеччині

 

Питання на обговорення у коментарях до матеріалу:

Яку роль відіграє мистецтво в житті кожного народу?

Чим можна пояснити інтерес до української міфології як вітчизняних, так і іноземних дослідників?

Назвіть авторів мозаїчних панно на Донеччині, створені в 60-х рр. ХХ століття.

Як оцінили мозаїки визначні митці української культури ХХ ст..(В.Касіян, В.Перевальський)?

Чому народне мистецтво є найбільшим скарбом народу?

Чи поділяєте Ви думку Л.Огнєвої, що «тема циклу мозаїк – трудівники донецької землі та життєдайна природа, поклоніння перед нею»? Обгрунтуйте відповідь, навівши приклади.

Назвіть мозаїчні панно, на яких передано народні вірування про створення світу.

Поясніть образи-символи, змальовані на панно «Дерево життя».

Назвіть вірування давніх слов’ян, пов’язані з вогнем. На яких панно змальовано символічний образ вогню?

На яких мозаїчних панно зображено віру давніх слов’ян в життєдайну силу природних стихій?

 

Література для опрацювання:

1.Воропай, О. Звичаї нашого народу. Етнографічний нарис: У 2 т. — К.: Оберіг, 1991. — Т. 1-2

2. Давидюк ,В. Ф. Українська міфологічна легенда. – Львів: Світ, 1992. – 176с.

3. Королева, Н. Предок: Іст. Повісті; Легенди старокиївські / Упоряд., авт. післямови та приміт.

О. В. Мишанич. – К.: Дніпро, 1991. – 670 с.

4.Королів-Старий, В. Нечиста сила : Казки. – К.: Довіра, 1992. – 157с.

5. Лозко, Г. С. Українське народознавство / Г. С. Лозко. – Вид. 2-ге. – Х. : ДИВ, 2005. – 470 с.

6. Огнєва, Л. Перлини українського монументального мистецтва на Донеччині. – Івано-Франківськ: Лілея, 2008. – 52с.

7. Падун, Н.О. Проблема міжпредметних зв’язків та інтегрованого навчання в педагогіці/Н.О. Падун. – Ніжин: Наукові записки НДУ ім.М. Гоголя. – 2008. – №3

8. Попова, Т.Ю. Формування цілісності світогляду школярів у процесі вивчення української мови та літератури: Творча лабораторія вчителя-майстра. – Донецьк: «Каштан», 2013. – 212с.

9. Словник давньоукраїнської мiфологiї / С. П. Плачинда. – К.: Укр. письм., 1993. – 63 с.

10. Словник символів / За заг. ред. О.І.Потапенка, М.К.Дмитренка. – К. – 1997.

11. Українське народознавство: Навч. посібник / За ред. С. П. Павлюка, Г. Й. Горинь, Р. Ф. Кирчіва. – Львів: Фенікс, 1994. – 608 с.

12. Український радянський енциклопедичний словник: У 3 т. — К.: Головна ред. Укр. Рад. Енциклопедії, 1991. — Т. 2.

13. Чубинський, П. Ангели на сходах неба. – К., 1992.

ТЕРМІН ОПРАЦЮВАННЯ МАТЕРІАЛІВ до 31 січня 2019 року.  Форма звітності - виконання практичних завдань у коментарях до матеріалів.

Переглядів: 261 | Додав: wolkan | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Вхід на сайт

Пошук

Календар

«  Січень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Архів записів

Друзі сайту

 

 



Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича