Міні-чат

Наше опитування

Який формат роботи методичного об'єднання для Вас найбільш зручний
Всього відповідей: 4

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2019 » Січень » 3 » «Інтернет-ребус (генератор ребусів) та кросенс на уроці мистецтва як засоби підвищення мотивації до навчання»
13:57
«Інтернет-ребус (генератор ребусів) та кросенс на уроці мистецтва як засоби підвищення мотивації до навчання»

«Інтернет-ребус (генератор ребусів) та кросенс  на уроці мистецтва як засоби підвищення мотивації до навчання»

О.В.Горічева, вчитель мистецтва Білокузьминівської ЗОШ

Виступ на НМК вчителів мистецтва «Інтернет-ребус (генератор ребусів) та кросенс  на уроці мистецтва як засоби підвищення мотивації до навчання»

Слайд 1 титул

Слайд 2 «Якщо учень в школі не навчився сам нічого створювати, то і в житті він буде тільки наслідувати, копіювати ...».

На уроці музичного мистецтва доцільним є використання загадок, ребусів, вікторин тощо. У дітей розвивається фантазія, загострюється і дисциплінується розум. Це привчає учнів до чіткої логіки, до міркування і доказу, розвиває мислення дитини, її спостережливість, здатність до аналізу, узагальнення, формує уміння самостійно робити висновки. Учні активно включаються в розумову творчість. У них викликає радість і процес, і результат цього своєрідного розумового змагання.

 

Слайд 3 Ребус - загадка, у якій слова або фрази, що розгадуються, зображено у вигляді комбінації зображень, фігур, композицій з букв і т.інш.

Саме слово "ребус" походить від латинської фрази "Non verbis sed rebus", що означає "Не словами, а за допомогою речей".

Загалом, термін "rebus" асоціюють з латинським словом rebis: res (річ, предмет), rebis (перетворення).

 

Ребуси можна подати по-різному:

  •  складаючи з уже готових картинок певне слово;

-  на слово підбираючи картинки (приклади)

- Розгадати вже готові ребуси  слайд 4

Ш+бант+ сонце  = шансон

Звісно, що учні знають при цьому правила розгадування ребусів. Так що перед початком застосування треба пояснити, що ж це взагалі таке – ребус та правила складання та розшифровки ребусів.

Їх чимало аж – 27 штук. Ось ці правила в прикладах ( правила в малюнках на листку) слайд 5

Але найбільшу цікавість визиває такий метод як створення ребусів –

Слайд 6    онлайн на електронній платформі  - це генератор ребусів. Мені особисто це і самій цікаво, але якщо ми маємо доступ до компьютерів і Інтернету.

Продумуємо,  яке слово нам треба зашифрувати – вводимо і ось уже наш ребус готовий. Можна перейти за посиланням, а можна і так знайти в інтернеті  вводячі «онлайн генератор ребусів»

Слайд 7

Кроссенс як  засіб творчості педагога

Одним із ключових завдань освіти  є формування Особистості, здатної бачити мету, здатної до співпраці, здатної бути комунікабельною, креативною, тобто соціально компетентною. Дітям як нікому потрібна самореалізація, самопрезентація для визначення своєї особливої ролі в сім'ї, колективі, колі друзів. У кожного з нас є свій спосіб як зробити навчання ефективним, я вважаю, що воно повинно бути насамперед цікавим, тільки тоді воно має особистісний характер, набуває емоційного забарвлення, спонукає дитину до розвитку. У цьому сенсі хорошим засобом для творчості, яке можна зробити частиною систематичної роботи з предмета, є кроссенс.

Я познайомилась з цим методом на семінарі у Едуарда Борисовича, зацікавилась, але хочу сказати, що цей метод не з простих.

Слайд 8

 Слово "кроссенс" означає "перетин смислів". Цей метод розроблений Сергієм Федіним і Володимиром Бусленко. Метод кроссенс, вперше опублікований в 2002 році в журналі «Наука і життя».

Слайд 9

 Зовні він виглядає як стандартне поле з дев'яти квадратиків, в яких поміщені зображення. Дев'ять зображень розставлені таким чином, щоб кожна картинка мала зв'язок з попередньою та наступною, а центральна об'єднувала за змістом відразу декілька. Для того, щоб легше було створити кроссенс, зручно спочатку кожен квадрат заповнити словом чи словосполученням із вибраної теми, а потім замінити його асоціативною картинкою. Кроссенс це певна загадка, ребус, головоломка, кросворд.

Слайд 10

Є декілька способів розміщення картинок в полі. І розгадування смислу

Слайд 11

Пояснення кроссенсу «Музика крізь віки»

1елемент Архимед   2-  почуття, 3- Третя симфонія Бетховена

 

6-Аранжування музики, 9- органна музика, 8-кавова кантата Баха, 7 -Р. Тіссо   4-В.Зінчук,   5 Бах, Бетховен.

Слайд 12.

Кроссенс, як метод виконує такі функції:

  • мотиваційну (формує інтерес і бажання зрозуміти, на перший погляд, незрозуміле і навіть абсурдне);
  • інформативну;
  • дослідницьку (допомагає відповісти на питання: що? де? коли?....);
  • комунікативну(організовує діалог між учнями та вчителем, учнями та підручником тощо);
  • розвиваючу;
  • пізнавально-пошукову;
  • виховну.

Слайд 13. Виділимо такі функції :навчальну, мотиваційну, розвивальну, соціальну і комунікативну

Слайд 15

 Застосування кроссенса можливе вчителем  на різних етапах уроку:  

 

наприклад  для закріплення матеріалу   кроссенс «Шансон»

Слайд  16  для вивчення нового матеріалу кроссенс  « Джаз»

Слайд 17     Для формулювання теми і мети уроку кроссенс «Розважальна музика»

Слайд  18   при узагальненні вивченого матеріалу;  кроссенс  «Музика крізь віки» 

як творче домашнє завдання  кроссенс «Напрями сучасної музики»

Слайд   19    Кросенс сприяє:

  розвитку логічного, образного і асоціативного мислення, уяви; прояву нестандартного мислення та креативності; розвитку можливості самовираження. Під час розгадування кроссенса розвиваються комунікативні вміння й підвищується ерудиція дитини; вдосконалюються навички роботи з інформацією; підвищується допитливість і мотивація до вивчення предмету

Такий кроссенс ще корисніше, ніж створений учителем. У першу чергу він відображає глибину розуміння учнем заданої теми, сприяє розвитку логічного та образного мислення, підвищує мотивацію і розвиває здатність самовираження.

Слайд 21

Прагнучи відобразити своє бачення, учні шукають цікавий додатковий матеріал, виявляють нестандартне мислення і підвищують рівень власної ерудиції. Як будь-яке творче завдання, кроссенси підвищують ініціативність, креативність і розвивають уяву.

Не варто випускати з уваги і величезний виховний потенціал кроссенсів.

 Для того, щоб застосування кроссенса було ефективним, зокрема щоб охопити весь необхідний обсяг матеріалу й майстерно його продемонструвати, педагог повинен:

 1. Дати завдання учням для попередньої підготовки: прочитати, продумати, виконати самостійні підготовчі завдання;

 2. Підібрати для уроку такий матеріал, який би давав учням «ключ» до освоєння теми;

 3. Дати учням більше часу на роздуми над завданням, щоб вони сприйняли його серйозно, а не механічно виконали;

 4. На одному занятті можна використовувати одну (максимум — дві) вправи;

5. Дуже важливо провести спокійне глибоке обговорення за підсумками завдання та акцентувати увагу й на іншому матеріалі теми, прямо не порушеному в кроссенсі

 

СЛАЙД 22    КРОССЕНС


К- креативність
Р- розвиток
О- ориг
інальність
С- самоосвіта
С-спілкування
Е-ерудиція
Н-нестандартн
ість
С-самовираження

 

Слайд 23   Фінал

Переглядів: 35 | Додав: wolkan | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Вхід на сайт

Пошук

Календар

«  Січень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Архів записів

Друзі сайту

 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича