«Майстер-клас» (50 балів)
Регламент: 30 хв.
Формат: домашня заготовка у формі міні-тренінгу «учитель – учителю» тривалістю до 30 хв., відповіді на питання журі до 5 хв., демонстрація учителем-майстром авторської системи навчально-виховної роботи, технологій використання сучасних наукових доробок, інноваційних методик, власних напрацювань для досягнення високих результатів у контексті авторського перспективного педагогічного досвіду «Я знаю, як це робити. Я навчу вас».
Мета конкурсного випробування: оцінити методичну майстерність конкурсанта, його вміння транслювати власний досвід учасникам майстер-класу.
Складові майстер-класу:
- Постановка задачі шляхом створення проблемної ситуації.
- Побудова алгоритму рішення поставленої задачі шляхом безпосередньої міжособистісної взаємодії («інтеракція»).
- Психолого-педагогічне обґрунтування обраних засобів вирішення задачі.
- Рефлексія.
Структурна схема проведення майстер-класу:
1. Визначення учасників майстер-класу.
2. Повідомлення теми, мети, завдань.
3. Коротке обґрунтування дібраної структури, основних ідей.
4. Мотивація навчальної діяльності, очікувані результати.
5. Підкреслення доцільності використання форм, методів і засобів навчання.
6. Проблемні питання.
7. Осмислення та сприйняття матеріалу.
8. Робота з матеріалом заняття.
9. Контроль навчальних досягнень, узгодження їх із цілями заняття.
10. Наприкінці заняття обов’язкове повернення до очікуваних результатів: «учні» узагальнюють, які знання вони отримали, яких умінь набули, наскільки корисними здобуті знання будуть у майбутньому житті.
11. Оцінювання. Доведення результативності діяльності «учнів», які свідчать про ефективність використання педагогічної технології.
У ході майстер-класу учасники можуть:
- вивчати розробки з теми майстер-класу;
- ставити питання, отримувати консультації;
- брати участь в обговоренні отриманих результатів;
- пропонувати для обговорення власні проблеми, питання, розробки;
- висловлювати свої пропозиції щодо вирішення обговорюваних проблем.
По закінченні майстер-класу проводиться обговорення, дискусія щодо процесу та результатів спільної діяльності майстра та «учнів». Досягнення цілей у роботі майстер-класу визначається відповідно до поставленої мети.
Критерії оцінювання конкурсного випробування «Майстер-клас»
Актуальність теми й змісту
|
Оригінальність проведення майстер-класу (форма, методи, технічні засоби).
|
Методична доцільність і цінність (можливість набуття учасниками нового методичного досвіду).
|
Успішне застосування у ході майстер-класу власних інноваційних освітніх розробок.
|
Застосування методів активізації аудиторії, інтерактивних методів
|
Доцільне та різноманітне застосування мультимедійних засобів
|
Професійне спілкування з аудиторією (комунікація, взаємодія, взаєморозуміння, володіння державною мовою)
|
Ерудованість
|
Педагогічний такт
|
Дотримання часового регламенту
|
|