Міні-чат

Наше опитування

Який формат роботи методичного об'єднання для Вас найбільш зручний
Всього відповідей: 4

Статистика


Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Серпень » 18 » Опис ключових змін в оновлених програмах початкової школи з музичного мистецтва
11:49
Опис ключових змін в оновлених програмах початкової школи з музичного мистецтва

Опис ключових змін
в оновлених програмах початкової школи

 

Внесені вчителями, батьками та науковцями під час відкритого обговорення на платформі EdEra, затверджені рішенням Колегії МОН

від 4 серпня 2016 р., оприлюднені на сайті МОН 11 серпня 2016 р.
 
 
Зміст
 

Що конкретно змінилося у програмах початкової школи?

 
Вперше в одному документі компактно наведено опис ключових змін до ВСІХ оновлених програм.
Вчителі, батьки - прочитайте, будь ласка. Бо, на жаль, інформація, яка до вас надходить через ЗМІ, не завжди коректна та не дає можливості зрозуміти: що ж відбувається насправді?
І у такому випадку єдиний спосіб отримати об'єктивну інформацію - звернутися до першоджерела.
Зміни до програм початкової школи стали результатом безпрецедентно відкритого обговорення на освітній Інтернет-платформі EdEra (https://www.ed-era.com), у якому взяли участь більше чотирьох тисяч вчителів, батьків, науковців, які внесли більше восьми тисяч пропозицій.
4 серпня Колегія МОН затвердила ці зміни, а 11 серпня на сайті Міністерства освіти та науки були викладені оновлені програми.
Зі всіма програмами початкової школи (в т.ч. – оновленими) можна ознайомитися за цим посиланням: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/pochatkova-shkola.html
Однак перед тим, як знайомитися з оновленими програмами, вчителям та батькам доречно мати загальне уявлення про те, які саме пропозиції висувалися, чому вони були прийняті чи відхилені.
Саме тому зібрано в один документ всі ввідні розділи до кожної з програм з описом ключових зміни, які вносилися учасниками обговорень.
Власне, саме під час внесення пропозицій та їх обговорення відбувалися найбільш цікаві дискусії, які показали, що в України накопичилась «критична маса» активних вчителів, які не просто скаржаться на важке життя та недолугість застарілих норм, але й готові приділити власний час, досвід та знання, щоб змінювати нашу школу на користь маленьким українцям.
Сподіваюсь, що знайомство з цим надзвичайно цікавим та важливим документом допоможе більш точно побачити сутність пропонованих змін та пересвідчитися, що ці зміни – не результат «кабінетних рішень», а справді відкрита та відверта дискусія про те, чому саме і як саме мають вчитися наші діти у початковій школі.
Важливо й те, що ці зміни – лише перший крок, початок шляху до оновлення української освіти. Вже незабаром буде оприлюднена Концепція нової української школи та відкрито її публічне обговорення, сподіваюсь – у такому ж демократичному форматі. Потім – нові стандарти та нові програми: на цей раз – для всіх класів.
 
Успіху всім нам!
 
 
Зверніть увагу, що після назви кожного предмета у відповідному розділі наведено посилання, за яким можна ознайомитися з детальним описом пропозицій та порівняльними таблицями, а також прочитати обговорення.
Треба мати на увазі, що опис ключових змін у цьому документі може дещо відрізнятися від текстів на сайті EdEra, бо зроблений пізніше та містить уточнення і доопрацювання, які внесені у процесі обговорення з науковими консультантами та затвердження програм.

Музичне мистецтво. 1-4 класи

http://musicmon14-new.ed-era.com/opus_zmyn.html
З метою розвантаження навчальних програм з музичного мистецтва 1-4 класів загальноосвітніх шкіл, нами були вилучені

Теми, що вилучені

Музика. Теми, що вилучені -1 клас

Тема 1. Про що розповідає музика
Основний матеріал для сприймання
Д.Кабалевський. «Кавалерійська».
Додатковий матеріал для сприймання
Б.Фільц. «Забута лялька»; Г.Сасько. «Джерельце», «Синички».
Варіативний матеріал для сприймання
В.Косенко. «Дощик»;
Р.Шуман «Дід Мороз».
Основний матеріал для виконання
Д.Кабалевський. «Перший клас»;
Б.Фільц. «Облітав журавель» (одноголосно); А.Філіпенко. «На місточку»;
В. Косенко «Дощик».
Тема 2. Музика навколо нас
Варіативний матеріал для сприймання
Д.Кабалевський. «Сурма і барабан».

Музика. Теми, що вилучені - 2 клас

Тема 1. Типи музики
Термін
симфонічний оркестр
Основний матеріал для сприймання
М.Блантер. «Футбольний марш»;
П.Чайковський. «Танець із кубками» з балету «Лебедине озеро».
Основний матеріал для виконання
В.Д.Кабалевський. «Пісня про школу».
Додатковий матеріал для виконання
«Три матусі».
Тема 2. Виражальне та зображальне в музиці
Варіативний матеріал для сприймання
Д.Кабалевський. «Три подружки», «Клоуни»; С.Майкапар. «Роздуми»; П.Чайковський. «Хвороба ляльки», «Нова лялька»;
С.Прокоф’єв. Симфонічна казка «Петя і вовк».
Варіативний матеріал для виконання
В.Шаїнський. «Гра»;
Б.Савельєв. «Якщо добрий ти»; А.Філіпенко. «Кришталева зимонька».
Матеріал для музикування та виконання в русі
«Біла квочка»,
«Веселі гуси»;
М. Ведмедеря. «Танцювали зайчики».
Тема 3. Основні музичні жанри
Підтема
Знайомство з музичними жанрами опери, балету, симфонії, концерту за допомогою пісні, танцю і маршу.
Термін
симфонія
Підтема
Народна пісня у творах композиторів-класиків;
фрагмент із балету «Лебедине озеро».
Матеріал для сприймання
П.Чайковський. Друга симфонія (фрагмент);
невідомий автор першої половини ХІХ ст. «Симфонія» (козачок);
М.Коваль. Сцена з другої дії опери «Вовк і семеро козенят»;
Четверта симфонія (фінал);
П.Чайковський. «Вальс квітів», «Іспанський танець»;
Ж.Бізе. Увертюра, хор хлопчиків із опери «Кармен».
Основний матеріал для виконання
К.М’ясков. «Зимонька»;
«А ми просо сіяли»; О.Янушкевич;
М. Лисенко. «Пісня Лисички», «Пісня Кози», хор «Ходім, братці, воювати» з опери «Коза-дереза».
Варіативний матеріал для виконання
Р.Паулс. «Алфавіт»;
Українська народна пісня «Журавель».
Тема 4. Мова музики
Додатковий матеріал для сприймання
Д.Кабалевський. «Монтер»;
І.Дунаєвський. Марш із кінофільму «Веселі хлоп’ята».
Варіативний матеріал для сприймання
С.Майкапар. «Музична шкатулочка», «Луна в горах»;
І.Арсєєв. «Крокодил і Чебурашка».
Додаткові твори для виконання
О.Пахмутова. «Добра казка»; Г.Сорокопуд. «Свято Перемоги».

Музика. Теми, що вилучені - 3 клас

Тема 1. Основні властивості музики: пісенність, танцювальність, маршовість
Основний матеріал для сприймання
Невідомий автор першої половини ХІХ ст. Симфонія (козачок).
Додатковий матеріал для виконанняя
А.Островський. «Хай завжди буде сонце».
Матеріал для музикування та виконання в русі
«Ляльки танцюють».
Тема 2. Інтонація
Підтема
Зображальні та виражальні інтонації. Поєднання зображальних і виражальних інтонацій. Мелодія як інтонаційно-смислова побудова.
Інтонаційна виразність виконання музики. Роль інтонації в пісні-грі.
Виражальна інтонація, зображальна інтонація.
Основний матеріал для виконання
Д. Кабалевський. «Хто чергові?».
Тема 3. Розвиток музики
 
С. Прокоф’єв. Симфонічна казка «Петя і Вовк»;
Д.Кабалевський. «Три варіанти маршу».
Тема 4. Музична форма
Основний матеріал для сприймання
О.Пахмутова. «Прохання»;
І.Дунаєвський. Увертюра до к/ф «Діти капітана Гранта».
Варіативний матеріал для сприймання
О.Александров «Священна війна»; В.Бєлий. «Орлятко»;
О.Пахмутова. «На вулиці Миру».
Матеріал для музикування та виконання в русі
«Бігла кізка топитися».

Музика. Теми, що вилучені - 4 клас

 

Тема 1. Музика мого народу
Основний матеріал для сприймання
М. Калачевський. «Українська симфонія» (І ч.);
Ж.Колодуб. «Троїсті музики»; Г. Майборода. «Гуцульська рапсодія».
Додатковий матеріал для виконанняя
Л. Ревуцький. Друга симфонія (ІІ і ІІІ ч.).
Варіативний матеріал для сприймання
М.Калачевський «Українська симфонія» (ІІ ч.); Симфонія невідомого автора початку ХІХ століття (фінал).
Тема 2. Музика єднає світ
Підтема
Спорідненість музики слов’янських народів. Спільні властивості українських і російських протяжних ліричних пісень: наспівність, широке розгортання мелодії, розспівування складів, підголоскове багатоголосся, відносно вільний рух голосів.
Як основа музичного мистецтва слов’янських народів.
Спорідненість музики слов’янських народів.
Спільні властивості українських і російських протяжних ліричних пісень.
Спільні й відмінні риси в танцювальній музиці слов’янських народів.
Варіативний матеріал для виконання
Б.Савельєв. «Із чого складається світ?», «Справжній друг»;
Російська народна пісня «У полі береза стояла»;
С.Соснин. «Сонячні краплини»; Р.Паулс. «Золоте весілля»;
В.Шаїнський. «Чого вчать у школі»;
Російські народні пісні «Со вьюном я хожу», «Светит месяц»; білоруський народний танець «Бульба»; білоруська народна пісня «Савка і Гришка»; грузинський танець «Лезгінка»; узбецька народна пісня-танець «Мавригі»; українські народні пісні «Янчику-білоданчику», «Прийшла весна з квітами», «Ой весна, весна, та й весняночка».
 

 

 
Переглядів: 577 | Додав: wolkan | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Вхід на сайт

Пошук

Календар

«  Серпень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Архів записів

Друзі сайту

 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича