Міні-чат

Наше опитування

Який формат роботи методичного об'єднання для Вас найбільш зручний
Всього відповідей: 4

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2018 » Березень » 10 » РЕАЛІЗАЦІЯ МЕТОДИКИ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ ПО МОДЕЛІ «ПЕРЕВЕРНУТИЙ КЛАС» ПРИ РОБОТІ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ
10:27
РЕАЛІЗАЦІЯ МЕТОДИКИ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ ПО МОДЕЛІ «ПЕРЕВЕРНУТИЙ КЛАС» ПРИ РОБОТІ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ

РЕАЛІЗАЦІЯ МЕТОДИКИ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ ПО МОДЕЛІ «ПЕРЕВЕРНУТИЙ КЛАС» ПРИ РОБОТІ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ

Кущенко Едуард Борисович, учитель мистецтва

 Кіндратівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів

 з поглибленим вивченням інформатики та програмування Костянтинівського району Донецької області,

учитель-методист, спеціаліст вищої категорії

У статті розглядається можливість використання методики змішаного навчання за моделлю «перевернутий клас»при роботі з обдарованими дітьми на уроках мистецтва в масовій школі. Організація інтерактивного середовища навчання із застосуванням сервісів Веб2.0. «Перевернутий клас» - форма, при якій навчання проводиться як в очній формі, так і з використанням технологій дистанційного навчання.

Робота з обдарованими дітьми в умовах масового загальноосвітнього закладу середньої освіти передбачає інші, відмінні від традиційних, вимоги до результатів освоєння основних освітніх програм. Особлива увага звертається на метапредметні результати освітньої діяльності, які передбачають формування і розвиток в ході освітнього процесу особистісних якостей обдарованих учнів; внутрішню мотивацію до навчання; розвитку загальної культури, розуміння ціннісно-морального значення освіти виховання відповідальності за своє навчання.

Використання сервісів WEB2.0, реалізація моделі змішаного навчання «blended leaning» і зокрема методики «перевернутий клас» дозволяють подолати труднощі, що виникають при організації роботи з обдарованими дітьми в умовах традиційного уроку мистецтва, і запропонувати варіанти проведення уроку, побудованого з урахуванням сучасних вимог до освіти, цілей і завдань роботи з категорією обдаровних учнів.

Сучасні технічні засоби і засоби комунікації надають величезні можливості для спілкування поза класом вчителя з такою категорією учнів, учнів між собою, самостійного пошуку інформації. Навчання можливо побудувати так, що вивчивши теоретичний матеріал будинку, учень приходить в клас, щоб з'ясувати незрозумілі питання, які залишилися після домашньої підготовки та закріпити пройдене.

Основна ідея технології «перевернутого» навчання в роботі з обдарованими учнями  полягає в тому, що учням пропонують ознайомитися з матеріалами уроку заздалегідь, до уроку. Спочатку записане відео за матеріалами нового уроку викладається на загальний ресурс (в нашому випадку на персональний сайт учителяhttp://vospitatel.ucoz.ua ). В якості домашнього завдання учні дивляться короткі відео-лекції, переглядають електронну версію педручника з медіафайлами, скачують й переглядають мультимедійнй презентації тасамостійно проходять новий теоретичний матеріал. Учень може дивитися в зручний час і кілька разів, щоб розібратися в досліджуваному матеріалі. Мотивований учень може прослухати пояснення стільки раз, скільки йому потрібно, щоб зрозуміти матеріал. Попутно він може звернутися до електронного підручника і додаткових ресурсів. Кому-то буде досить подивитися один раз, а кому-то більше. До навчального ролику ми докладаємокілька проблемних питаннь і невеликий тест для моніторингу освоєння навчального материала. За відповідями дітей у коментарях до уроку бачимо рівень розуміння нового матеріалу.

Від того, наскільки відповідально учень буде виконувати домашнє завдання, залежатиме його успішність на уроці. Подібна форма організації уроку дозволяє залучити учнів до реальної діяльності на уроці, а не нудного записуванню лекцій за вчителем. Для цього ми поміняти зміст домашньої роботи і роботи на уроці. Замість виконання звичайних домашніх вправ учневі надається доступ до електронних ресурсів. Отримавши початкові знання і сформувавши своє уявлення про предмет вивчення, учні, прийшовши в клас, переходять до активної форми навчання, тобто до аналізу конкретної ситуації, вирішення проблемних завдань, виконання практичного завдання.

Закріплення нового матеріалу на уроці проходить в диференційованих групах. На цьому етапі, для мотивованих груп обдарованих учнів пропонується дослідний метод навчання, а для деяких учнів застосовуєтьсяіндивідуальні форми навчання. Залежно від педагогічної доцільності поділяємо клас за ступенем формування універсальних навчальних дій (УНД), рівню мотивації у вивченні предмета та інше.

При вивченні предмету мистецтва є теми, які краще було б провести при активній діяльності учнів на уроці і не витрачати урочний час на пояснення матеріалу. Наприклад, тема «Провідні музеї світу». Як показала практика, дуже мало дітей коли-небудь матимуть реальну нагоду відвідати будь-який з цих музеїв, тому дуже часто уроки по цій темі проходять без активної діяльності учнів. Учителі можуть показати кілька ілюстрація і прочитати текст в підручнику. Учні, як правило, сприймають це як «зайву», «непотрібну» інформацію. Ми вирішили змінити традиційний хід уроку по цій темі і запропонували учням ознайомитися з цими музеями за допомогою віртуальних 3-D турів, скласти план віртуальних відеоекскурсій, а на уроці закріпити свої знання за допомогою практичної роботи в групах. Урок узгоджується з навчальним планом і передбачає практичну роботу познайомству з шедеврами мистецтва, які скаладають скрабницю цих музейних закладів.. Введення цієї практичної роботи дозволяє учням уважно ставитися до виконання завдань.

У роботі з обдарованими учнями почали зі створення інтерактивного середовища навчання. Для цього можна використовувати безкоштовні сервіси Google (сайти, документи, опитування, таблиці). Краще використовувати GoogleApps. Інтерактивну середу навчання так само можна створити з іспользьзованіем сервісів Microsoft, наприклад, використовуючи OneNote або Office365. Використання інтерактивної навчальної середовища дозволяє зосередити матеріал в одному місці, тобто забезпечити учням одну точку входу. Створені інтерактивні завдання за допомогою сервісів LearningApps ми використовували як тренажери для закріплення вивченого матеріалу. Канал YouTube/Edu пропонує велику кількість відеороликів, які можна використовувати в освітньому процесі. Можна відеоролики записувати самостійно, дотримуючись правила: 1 відеоролик - 1 питання - 2-3 хвилини.

На уроці учень стає активним учасником навчального процесу, базуючись на знаннях, отриманих до уроку. У вчителя вивільняється час для контакту з учнями. Фактично, з'являється можливість працювати з учнем один на один. Більше уваги можна приділити обдарованим учням, які виконують індивідуальні творчі завдання. А у просунутих учнів тепер більше свободи для того, щоб вчитися незалежно від темпу однокласників.

Проводячи уроки за методикою «перевернутого класу», ми відзначаємо наступні переваги цього методу:

  • Учні отримують якісне і продумане навчальний відео або електронний освітній ресурс для вивчення нового матеріалу;
  • Підвищення в учнів інтересу і мотивації до досліджуваного предмета;
  • Підвищення захопленості учнів в роботі на уроці. Учні працюють в групах, і це їм подобається;
  • Учні працюють в своєму темпі. При перегляді відео можна поставити на паузу, перемотати і переглянути відео лекцію. Це дозволяє учням розподілити час навчання на свій розсуд. Можна припустити те, що здається зрозумілим і повторити те, що виявилася складним;
  • Матеріали уроку доступні всім учням і тим, хто пропустив уроки з яких-небудь причин;
  • Соціалізація і розуміння учнями важливості командної роботи;
  • Можливість навчання для учнів поза аудиторією у зручний час;
  • Більш висока відповідальність учнів за своє навчання. Не виходить списати домашнє завдання;
  • Учні допомагають один одному в навчанні. Обдаровані учні розуміють матеріал швидше і в «перевернутому класі» учитель може призначити їх наставниками, помічниками;
  • Учитель виступає в ролі координатора пізнавальної діяльності учнів;
  • Індивідуальний підхід в навчанні за рахунок вивільнення часу на уроці і підбору завдань за результатами попереднього тестування. Учитель має можливість проводити більше часу один на один з обдарованими учнями і тими учнями, яким потрібна додаткова підтримка і допомога;
  • Можливість для вчителя якісно організувати навчальну діяльність, залучаючи в різні види робіт всіх учнів класу;
  • У класі учні активно працюють над завданням, а не пасивно слухають вчителя;
  • Більш легкий спосіб діагностики якості знань. За допомогою комп'ютерних технологій вчитель легко може побачити, з чим його учні відмінно справляються, а над чим їм треба ще попрацювати;
  • Можливість залучення батьків. Батьки теж можуть переглядати матеріали уроку і допомагати своїм дітям в освоєнні матеріалу.

Приблизний план уроку:

Підготовчий етап: вчитель створює сайт (в нашому випадку – це http://vospitatel.ucoz.ua/ , на якому мирозміщуємо всі необхідні матеріали до уроків.

Ставляться цілі навчання.

Домашня підготовка: учням дається домашнє завдання - посилання на сайт для самостійної підготовки, де викладені матеріали до уроку.

Хід уроку: учні працюють в групах. План уроку опублікований заздалегідь на сайті http://vospitatel.ucoz.ua/. Групи формуються учителем на підставі результатів попереднього опитування, яке учні виконують вдома.

Рефлексія уроку

Сформулюємо переваги і недоліки цього методу і ризики, з якими може зіткнутися вчитель, почавши працювати за методикою «перевернутого класу» [Таблиця 1]

Порівняльні характеристики уроку за методикою «перевернутий клас»

Переваги

Недоліки та ризики

Для учнів:

якісний ел.образовательний ресурс;

підвищення мотивації до навчання;

підвищення захопленості роботи на уроці;

працюють в своєму темпі;

матеріали уроку доступні всім, в будь-який час;

розуміння важливості командної роботи;

навчання поза аудиторією у зручний час;

підвищення відповідальності за своє навчання;

допомагають один одному в навчанні;

критично оцінювати джерела інформації;

Для вчителя:

виступає в ролі координатора;

індивідуальний підхід в навчанні;

по іншому організувати навчальну діяльність;

учні активно працюють над завданням;

легкий спосіб діагностики якості знань;

можливість залучення батьків в навчальну діяльність.

Для учня:

більше часу проводити перед комп'ютером;

нерівні можливості доступу в Інтернет;

важко звикнути до такого побудови уроку;

знаходити і критично оцінювати джерела інформації;

домашнє завдання -обов'язковість частина уроку

 

Для вчителя:

лягає велике первинна навантаження;

потрібно добре володіти ІКТ технологіями;

потрібно володіти технологіями групової роботи;

мати групу підтримки в своєму закладі освіти;

пояснювати батькам переваги методики

 

Список використаних джерел

Jonathan Bergmann, Aaron Sams “Flip Your Classroom: Reach Every Student in Every Class Every Day” , [Электронный ресурс] / ISTE. URL: http://www.iste.org/store/product?ID=2285 (Деклан Берн (Declan Byrne), Blended learning (смешанное обучение) [ Электронный ресурс]/ TRAININGS.RUURL:http://www.trainings.ru/library/articles/?id=6249

 

Переглядів: 98 | Додав: wolkan | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0

Вхід на сайт

Пошук

Календар

«  Березень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Архів записів

Друзі сайту

 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича