Міні-чат

Наше опитування

Який формат роботи методичного об'єднання для Вас найбільш зручний
Всього відповідей: 3

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2018 » Квітень » 26 » Сучасні засоби візуалізації: колаж, пазл, флеш-карта
17:29
Сучасні засоби візуалізації: колаж, пазл, флеш-карта

Сучасні засоби візуалізації: колаж, пазл, флеш-карта

Сучасний світ стрімкого соціально-економічного розвитку і перетворення диктує необхідність формування творчо активної особистості із здатністю ефективно і нестандартно вирішувати нові життєві проблеми. Ні у кого не викликає сумніву, що прогрес цивілізації залежить від виключно обдарованих людей.

Виховання творчого ставлення до справи (вміння бачити красу в буденних речах, відчувати почуття радості від процесу праці, бажання пізнати таємниці і закони світобудови, здатність знаходити вихід зі складних життєвих ситуацій) - одне із найбільш складних і цікавих завдань сучасної педагогіки.

Розвитку творчих здібностей приділяється багато уваги в різних видах діяльності учня. А художня творчість - один з улюблених видів дитячої діяльності.

Творчість - вищий компонент в структурі особистості (Л.С. Виготський, В.В.Давидов, Е.В. Ільєнков, А.В. Петровський, М.М. Поддьяков та ін.). Це - одна із змістовних форм психічної активності дітей, яку можна розглядати як універсальний засіб розвитку індивідуальності, що забезпечує стійку адаптацію до нових умов життя, як необхідний резерв сил для подолання стресових ситуацій і активного творчого ставлення до дійсності. Саме творча діяльність, на думку Л.С.Виготського, робить людину істотою, зверненою до майбутнього, творить його та видозмінює своє сьогодення.

Творчість - активна, цілеспрямована діяльність людини, в результаті якої виникає щось нове, оригінальне. Творчі здібності пов’язані з уявою і дозволяють дитині знаходити оригінальні способи і засоби вирішення завдань, придумати казку чи історію, створити задум гри, малюнка. 

Очевидним є той факт, що традиційних підходів у вирішенні проблеми розвитку творчих здібностей дітей недостатньо. Необхідно наповнити сучасний освітній процес новим змістом, принципами, методичними ідеями, орієнтованими на розвиток творчої спрямованості, ініціативи, інтересу, натхнення.

2.1 Колажі

Одним із прийомів, спрямованих на створення умов для творчого самовираження дитини, є організація роботи з дітьми в нетрадиційній техніці зображувальної діяльності - колаж. Для педагога колаж - це творчість, новизна, відхід від буденності. Для дітей - це діяльність, в результаті якої вони створюють нове, оригінальне, виявляють самостійність, вчаться співпрацювати. Спільний творчий досвід вберігає від розчарувань у власних силах, сприяє підвищенню авторитету серед однолітків.

Що ж таке колаж? Колаж - сполучення абсолютно різнорідних матеріалів, які гармонійно доповнюють один одного, розташовуючись не тільки в площині, а й в обсязі, і утворюють композиційну єдність, що виражає емоційну ідею художнього твору.

Нетрадиційний підхід до виконання зображення дає поштовх розвитку дитячого інтелекту, підштовхує творчу активність дитини, вчить нестандартно мислити. Важлива умова розвитку дитини - не тільки оригінальне завдання, саме формулювання якого стає стимулом до творчості, а й використання на заняттях нестандартних технологій.

Якщо Ви бажаєте створити колаж з розмитими межами - пропоную сервіс Аutocollage (його потрібно завантажувати та встановлювати на ПК). Інструкція додається.

2.2 Пазли

Як можна використати пазли в навчанні? 

Ефективність використання ігрового методу навчання будь-якого предмета в школі доведена чисельними науковими дослідженнями. Переважаючим напрямком видозміни існуючих ігрових технологій сучасні дослідники обрали комп’ютеризацію дидактичної гри. Особливістю сучасних дидактичних комп’ютерних ігор, що масово входять у вжиток, є їх інтерактивність.

Багато дітей у ході елементарного вивчення оточуючої дійсності ще в дошкільному чи молодшому шкільному віці грають у гру «Пазли» (головоломки). У такій грі, як правило, дітям пропонується скласти певне зображення з певної кількості довільно розрізаних частинок. Такі ігри забезпечують формування не лише конструкторських навичок розв’язання даного завдання, а, що найголовніше, активно стимулюють аналітичну і синтетичну складові логічного мислення дитини. Пазли сприяють розвитку таких мислительних операцій, як: аналіз, синтез, індукція, дедукція, узагальнення. Єдиним недоліком даної гри є те, що на перший план виходить саме задача, а не проблемна ситуація, яка як раз і є необхідною умовою розвитку творчого мислення дитини, заснованого на наявній базі знань і достатньому рівні розвитку творчої уяви, формування якої є ще одним позитивним фактором на доведення необхідності використання даної гри як засобу навчання і розвитку дитини.

Методика використання такої гри повинна мати наступні етапи: 1) застосування її для полегшення запам’ятовування і закріплення; 2) стимулювання до самостійної аналітико-синтетичної діяльності. Якщо у першому випадку виконання завдання спирається на розвиток репродуктивної уяви - однозначне відтворення зображення за поданою ілюстрацією, то у другому випадку роботу поступово необхідно ускладнювати.

Я пропоную Вам для ознайомлення сервіс http://www.jigsawplanet.com Є інші, але перевагою даного є те, що ви самі обираєте вигляд фрагменту, кількість фрагментів, складність (чи потрібно повертати фрагмент, щоб поставити його в потрібне місце).

Реєстрація на сервісі є необов’язковою. Пазли можна створювати без реєстрації, але якщо Ви бажаєте мати колекцію своїх, їх редагувати, ускладнювати - тоді реєструйтеся.

У своїй практиці я пропоную дітям зібрати пазл, назвати об’єкт, що зображений. Розповісти про нього.

2.3 Флеш-карти

Є чудовий спосіб запам’ятовувати слова, факти, імена, поняття, дати - флеш-карти.

Практика повторення та тестування з використанням флеш-карток спрощує зусилля вчителя. Увівши практичний матеріал, він отримує тести з вибором варіантів для відповіді. А також може організувати цей фактичний матеріал для вивчення чи повторення, використовуючи різні типи вправ. Повторювальна практика може приймати різноманітні форми. У залежності від свого власного стилю навчання, учень може прочитати щось знову і знову або читати матеріал вголос кілька разів, може виконати вправи з перевіркою правильних відповідей або виконати тестові завдання.

Використання флеш-карт також може мати певні недоліки, якщо використовувати їх методично непродумано. По-перше, учні можуть покладатися на запам’ятовування тільки для того, щоб пройти тест, але насправді не зрозуміти матеріал належним чином. По-друге, якщо навчання стає занадто передбачуваним, учні не можуть отримати чітке уявлення про навички, які вони повинні освоїти. Вони можуть просто запам’ятовувати матеріал, що може викликати проблеми для них пізніше, коли постане завдання виконати більш складні задачі. Мнемоніка не вдосконалює пам’ять, вона тільки полегшує запам’ятовування, та й то лише в окремих випадках (там, де придумані штучні асоціації, закріплюються при запам’ятовуванні легко й швидко). У багатьох же випадках вона може наробити прямої шкоди, оскільки підмінює осмислене (логічне) запам’ятовування механічним завчанням.

Враховуючи всі переваги використання флеш-карток та передбачаючи всі можливі недоліки цього методу навчання, рекомендую дотримуватися таких принципів їх використання:

1. Підбираючи тематичну флеш-картку, слід уважно вивчити методичні рекомендації щодо її використання та виконувати їх. Усвідомлюйте мету, якої намагаєтесь досягти.

2. Не використовуйте для кожного заняття однотипні флеш-картки. Мабуть, найвідоміший

спосіб використання флеш-картки - її механічне запам’ятовування. Але одноманітність знизить інтерес і продуктивність механічного запам’ятовування.

3. Не затягуйте час роботи з флеш-картками (5-15 хвилин).

4. Спонтанна та імпровізована практика сприяє розвитку розумової діяльності учня та вчить його справлятися з непередбаченими ситуаціями.

Продовжуємо створювати навчальні дидактичні матеріали, які можна використовувати для спільної діяльності з класом при роботі з інтерактивною дошкою, проектором або великим телевізором. Також використовувати як завдання для індивідуальної роботи учня з перевірки його знань з певної теми. Сервіс studystack до Вашої уваги.

Запитання та завдання для самоперевірки:

1. На яких етапах уроку доцільно використовувати колажі?

2. На яких етапах уроку доцільно використовувати пазли?

3. На яких етапах уроку доцільно використовувати флеш-карти?

Переглядів: 69 | Додав: wolkan | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 13
avatar
1
Фартушна Олена Миколаївна, учитель музичного мистецтва Марківської ЗОШ І - ІІІ ст.
1. Для візуального подання нового матеріалу.
2. При повторенні і закріпленні певного матеріалу.
3. При актуалізації, закріпленні і систематизації знань.
avatar
0
2
Дякуємо за участь у дискусії!
avatar
3
Безух Юлія Сергіївна 
1. На етапі подачі нового матеріалу та при його закріпленні.
2. Узагальнення і систематизації знань
3.Актуалізації, систематизації
avatar
0
4
Дякуюємо за участь у дискусії. Нагадуємо про необхідність у коментарях указувати заклад освіти, в якому працюєте.
З повагою, керівник РМК учителів мистецтва - Е.Б.Кущенко
avatar
5
Маковлева Аліна Володимирівна, вчитель укр.мови та літератури, мистецтва Софіївського НВК.
1. Можна використовувати як на етапі актуалізації та коригування знань учнів, так і під час узагальнення матеріалу.
2. Підсумковий етап
3. На етапі актуалізації та узагальнення.
avatar
0
6
Дякуюємо за участь у дискусії.
avatar
7
Гріцаєнко А.С.,вчитель інтегрованого курсу мистецтво Куртівського НВК

1. На яких етапах уроку доцільно використовувати колажі?
 Для візуального подання нового матеріалу та його закріплення

2. На яких етапах уроку доцільно використовувати пазли?
  Узагальнення знань, закріплення матеріалу
3. На яких етапах уроку доцільно використовувати флеш-карти?
   Флеш-карти доцільно використовувати при актуалізації, закріпленні і систематизації знань
avatar
0
8
Дякуюємо за участь у дискусії.
avatar
9
Толоконнікова Ж.В., вчитель музичного мистецтва Новодмитрівського НВК  
1. На яких етапах уроку доцільно використовувати колажі? 
на етапі подання нового матеріалу та під час узагальнення

2. На яких етапах уроку доцільно використовувати пазли? 
на етапі повторення та узагальнення

3. На яких етапах уроку доцільно використовувати флеш-карти? 
на етапі  актуалізації, а також закріпленні та систематизації знань
avatar
0
10
Дякуємо за участь у дискусії
avatar
11
Приходько Н. В., учитель мистецтва Торського НВК
1. На етапі актуалізації опорних знань учнів, подання нового матеріалу та етапі закріплення.
2. На етапах повторення  та закріплення вивченого матеріалу.
3. На етапах актуалізації вивченого матеріалу та закріплення.
avatar
0
12
Дякуємо за участь у дискусії!
avatar
13
1.Кривалова Лариса Володимирівна, учитель англійської мови, мистецтва, Іванопільської СШ І-ІІІ ст.
  При вивченні та засвоєнні нового матеріалу.2.     При закріпленні знань, повторенні, узагальненні.3.     Присистематизації та актуалізації знань.
avatar

Вхід на сайт

Пошук

Календар

«  Квітень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Архів записів

Друзі сайту

 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича