Міні-чат

Наше опитування

Який формат роботи методичного об'єднання для Вас найбільш зручний
Всього відповідей: 4

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2018 » Травень » 1 » Звіт про роботу районної методичної комісії вчителів інтегрованого курсу «Мистецтво» та «Музичне мистецтво» за 2017-2018 навчальний рік
10:30
Звіт про роботу районної методичної комісії вчителів інтегрованого курсу «Мистецтво» та «Музичне мистецтво» за 2017-2018 навчальний рік

Звіт про роботу районної методичної комісії вчителів інтегрованого курсу «Мистецтво» та «Музичне мистецтво»

 за 2017-2018 навчальний рік

Протягом 2017-2018 навчального року діяльність районної методичної комісії вчителів інтегрованого курсу «Мистецтво» та «Музичне мистецтво» була спрямована на реалізацію основних Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» із змінами та доповненнями, «Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року», Державного стандарту початкової загальної освіти, Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, навчальних програм з предметів та інших нормативно-правових документів, спрямованих на інноваційний розвиток і поліпшення якості загальної середньої освіти.

З метою підвищення ефективності та результативності роботи вчителів щодо забезпечення формування та розвитку ключових, міжпредметних та предметних компетентностей учнів та розвитку їх індивідуальних здібностей і нахилів упродовж 2017-2018 навчального року районна методична комісія вчителів інтегрованого курсу «Мистецтво» та «Музичне мистецтво» через мережу колективних, групових та індивідуальних форм методичної роботи працювала над організаційним та науково-методичним забезпеченням реалізації проблемної теми «Інноваційні аспекти викладання предметів «Мистецтво» і «Музичне мистецтво» в контексті концепції «нової української школи» шляхом вивчення теоретичних питань нових педагогічних ідей та технологій, поєднання традиційних та інноваційних форм і методів навчання на уроках та в позаурочний час для активізації пізнавальної самостійності школярів, вдосконалення їх здібностей з урахуванням їх досвіду, розвитку їх самореалізації для становлення самобутньої особистості.

Головною метою в практичній діяльності районної методичної комісії стало формування інформаційної компетентності, а також надання науково-методичної та практичної допомоги педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти району з питань використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій для забезпечення ефективності та результативності процесу професійної орієнтації учнів.

Методичне об’єднання працювало над вирішенням таких пріоритетних завдань:

* реалізувати нові програми предмету «Музичне мистецтво» для 5, 6, 7 класів, «Образотворче мистецтво» для учнів 5, 6, 7 класів , «Мистецтво» для 8-х класів, «Трудове навчання» для учнів 5, 6, 7, 8 класів у навчально-виховному процесі;

* підвищувати фаховий рівень педагогів, розвиток їхньої творчості, ініціативи шляхом оптимального поєднання традиційних та сучасних форм методичної роботи;

* поглиблювати знання з педагогіки і психології, теорії і практики виховання, використовувати інноваційні технології у навчально-виховному процесі, підвищення володіння та застосування вчителями ІКТ;

* вивчати і удосконалювати стан організації навчального процесу та компетентності учнів при вивченні предметів мистецького блоку;

* використовувати традиції народу та особливості національної історії у вихованні школярів при вивченні предметів мистецького блоку;

* виробляти в учнів навички елементів самоосвіти та творчо-пошукової діяльності;

* систематично працювати з обдарованими і здібними учнями, залучати їх до участі в різноманітних конкурсах учнівської творчості, олімпіадах, конкурсах.

Головне завдання роботи МК полягає у сприянні підвищення фахової майстерності вчителів, збагачення членів МК педагогічними знахідками, підтримання духу творчості, прагнення до пошуку.

План МК вчителів мистецького блоку на 2017-2018 навчальний рік було складено з посиланням на нормативно-правові документи, які регламентують організацію навчально-виховного процесу та методичну діяльність. Він відображає такі напрямки роботи:

* аналіз діяльності МК вчителів мистецького блоку за минулий навчальний рік;

* теми та плани методичних засідань;

* кадровий склад вчителів МК та проблемні теми, над якими вони працюють;

* робота між засіданнями;          

* організація тижня мистецьких дисціплін;

* участь вчителів у діяльності шкільних, районних, обласних творчих груп, об’єднань тощо;

* вивчення науково-педагогічного досвіду;

* робота з обдарованими учнями.

Перенесення в 2017-2018 н.р. більшої частини роботи у відкритий Інтернет-простір на платформі Інтернет-ресурсу районної методичної комісії (далі - РМК) http://metodmuz.at.ua  дозволило:

підвищити інформаційно-комунікативну компетентність учителів, сформувавши в них уміння та навички використання сучасних Інтернет - технологій у роботі;

вирішити завдання із виховання, розвитку інформаційно-комунікаційної компетенції учнів, підвищення кваліфікації вчителів;

сформувати у вчителів цілісний погляд на сучасні Інтернет - технології, розуміння можливостей цих технологій і способів їх використання для вирішення професійних завдань;

розвинути навички практичного використання новітніх Інтернет-технологій для організації навчального середовища, підготовки до конкурсів, спілкування з учнями та батьками, взаємодії з колегами та обміну практичним досвідом;

сформувати вміння самостійно опановувати нові технології, які сприяють покращенню роботи.

 

Протягом навчального року в дистнаційному інтерактивному форматі на платформі   Інтернет-ресурсу РМК http://metodmuz.at.ua було проведено 9 Інтернет- засіданнь, на яких висвітлювались такі теми:

* організаційно-методичні аспекти роботи в новому навчальному році;

* шляхи удосконалення навчально-виховного процесу;

* шляхи розвитку творчої особистості

Та практично опановувалися такі теми:

 «Використання сервісів веб 2.0 у навчально-виховному процесі»:

 

Тема 1. Використання ІКТ: актуальність, мета, прийоми, доцільність.

Тема 2. Новітні тенденції у створенні презентацій.

Тема 3. Сервіси створення інформаційних об’єктів.

Тема 4. Полікультурна освіта в Україні на уроках  предметів художньо-естетичного циклу

Тема 5. Реалізація освітньої галузі мистецтва в державному стандарті базової і повної середньої освіти

Тема 6. Формування загальнокультурної компетентності учнів на уроках мистецького блоку засобами медіаграмотності

Вчителі підготували й опублікували на Інтернет ресурсі виступи:

Візуалізація інформації. Цілі використання візуальної інформації. Переваги та недоліки представлення інформації у вигляді візуальних моделей. Функції візуалізації

http://metodmuz.at.ua/news/vizualizacija_informaciji_meta_prijomi_docilnist/2018-04-26-211

Сучасні засоби візуалізації: колаж, пазл, флеш-карта

http://metodmuz.at.ua/news/suchasni_zasobi_vizualizaciji_kolazh_pazl_flesh_karta/2018-04-26-210

Інтерактивний плакат як засіб візуалізації http://metodmuz.at.ua/news/interaktivnij_plakat_jak_zasib_vizualizaciji/2018-04-26-208

Використання ІКТ: актуальність, мета, прийоми, доцільність http://metodmuz.at.ua/news/vikoristannja_ikt_aktualnist_meta_prijomi_docilnist/2018-04-18-204

Сучасні презентації для творчого самовираження учнів. http://metodmuz.at.ua/news/suchasni_prezentaciji_dlja_tvorchogo_samovirazhennja_uchniv/2018-04-18-203

 «Творчо-пошукова діяльність вчителя – як важлива складова роботи вчителя»,

«Шляхи підвищення ефективності сучасного уроку мистецтва в системі компетентнісного орієнтованої освіти»,

«Проблеми формування мотивації навчальної діяльності школярів»,

«Готовність учнів середньої школи до творчої діяльності»

Провели Інтернет-дискусію за актуальними питаннями використання ІКТ при вивченні предметів мистецького блоку:

http://metodmuz.at.ua/news/diskusija_vislovit_vashu_dumku_na_pitannja_chi_polegshue_vikoristannja_ikt_na_urokakh_robotu_vchitelja/2018-04-18-201

Учителі активно барли участь у Інтернет-засіданнях творчих груп, науково-практичних конференціях, Інтернет-дискусіях тощо.

Результатом методичної роботи стали виступи, майстер-класи, створення банку уроків та методичних кейсів для дистанційної Е-школи:

http://metodmuz.at.ua/news/konspekti_urokiv_distancijnoji_e_shkoli/2018-04-19-205

Педагогічні надбання керівника РМК продовжують поширюватися через друковану продукцію та Інтернет-мережу. Так, на сторінках науково-методичного журналу «Мистецтво в школі» була розміщена розробка уроку «Музична скарбничка школяра». Також керівник РМК плідно співпрацює з відділом культури та естетики Донецького облІППО – викладає лекції для слухачів курсів та приймає участь у творчій та експертній групі вчителів музичного мистецтва донецької області.

Учителі музичного мистецтва Новодмитрівського НВК Толоконнікова Ж.В. та Марківського НВК Фартушна О.М. продовжили роботу в творчій групі та працювали над темами: «Удосконалення науково-педагогічного супроводу педагогічних працівників в умовах реалізації нового Державного стандарту «Нової школи», «Методичні рекомендації щодо ведення шкільної документації».

Діяльність вчителя завжди пов'язана з виховною роботою. Вчителі РМК активно приймають участь у загальношкільних виховних заходах. «Посвята в першокласники», «Чудова сімка», підготовка пісенного репертуару до проведення Новорічних ранків у початковій школі – стали доброю традицією плідної співпраці класних керівників та вчителів музичного мистецтва закладів загальноїсередньої освіти району

Результатом системи роботи з обдарованими учнями стали досягнення вихованців вчителів на конкурсах мистецького спрямування.

Аналізуючи результативність роботи РМК у 2017-2018 навчальному році, можна відмітити, що був забезпечений високий методичний рівень проведення всіх видів уроків, заходів, тобто підвищився науково-методичний рівень знань вчителів та їх фахова майстерність.

На власних створених Інтернет-ресурсах http://vospitatel.ucoz.ua   http://muzmistectvo.ucoz.net  https://valuanova.blogspot.com/p/blog-page_85.html  http://metodmuz.at.ua   вчителі мистецтва діляться з колегами досвідом щодо методів, які він використовує для розвитку творчості в учнів. Вчителя наголошують на тому, що творчість – це досить складний і своєрідний процес, якому можна навчитися. Для цього необхідно виявити його закономірності, на основі яких можна створити певні методи або прийоми, володіння якими дозволило б більш ефективно займатися винахідництвом чи проектуванням технологічних об’єктів.

Найбільш ефективними методами вчителі вважають метод фантазування, метод зразків, метод фокальних об’єктів та метод створення образу ідеального об’єкту.

Учитель музичного мистецтва Новодмитрівського НВК Толоконнікова Ж.В. на власному сайті http://muzmistectvo.ucoz.net ознайомила колег з власним поглядом на організацію та створення творчої атмосфери в класі. Вона наголосила, що значну роль у розвитку творчих здібностей учнів на уроках образотворчого мистецтва відіграє наявність піз­навальних мотивів у школярів та їхня активність.

Вчитель прагне сформувати в кожного свого учня мотиваційну сферу, тобто виробити в нього систему цінностей, виховати потребу в на­бутті нових знань, розкрити особистісну значущість нав­чання, коли учень усвідомлює, як навчання допоможе йому визначити своє місце в житті.

Учитель музичного мистецтва Марківського НВК Фартушна О.М. поділилися з колегами практичними порадами щодо методики втілення проектної технології у навчально-виховний процес.

Учитель музичного мистецтва Білокузьминівської ЗШ Горічева О.В. у своєму виступі наголосила, що інтеграція дає змогу комплексно надавати учням інформацію з різних галузей знань у їхній тісній взаємодії, навіть якщо ці галузі знань, на перший погляд, є досить далекими одна від одної. Окрім того, інтеграція сприяє розвитку творчої активності учнів, їхнього асоціативного мислення, уяви та фантазії, спонукає їх проявляти власну допитливість та ініціативність.

На сайті РМК http://metodmuz.at.ua  вчителі презентували індивідуальний звіт педагогічних досягнень та провели діагностичне анкетування, створили банк ідей щодо планування роботи на майбутній 2018-2019 н.р.

У ІІ семестрі вчителями були проведені відкриті уроки на базі своїх навчальних закладів: Горічева О.В (Білокузьминівський ЗЗСО І-ІІІ ст) – «Музичні інструменти народного оркестру», Чуприна С.Р. (Куртівський НВК) – «Музика і мистецтво цирку», Фартушна О.М. (Марківський НВК) – «Декор інтер’єрів зорельота».

Учителі приймали активну участь у виховній роботі та продовжили роботу з обдарованими учнями.

Учителі активно приймали участь у шкільній, районній та обласній методичній роботі. Керівник РМК, учитель музичного мистецтва Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів  взяв участь у 4 засіданнях обласного методичного об’єднання вчителів мистецьких дисциплін та роботі обласної творчої групи з розробки та впровадження сучасних трендів освіти

Учителі закладів середньої освіти райдону продовжили роботу в творчій групі району та розробляли уроки для 9го класу за Новою Державною програмою, розробки уроків розміщені на Інтернет-ресурсі http://metodmuz.at.ua/news/konspekti_urokiv_distancijnoji_e_shkoli/2018-04-19-205 .

З 10 по 14 квітня 2018 року керівник РМК, учитель музичного мистецтва й інтегрованого курсу «мистецвто» Кіндратівської СШ Кущенко Е.Б. приймав участь у роботі очних курсів за темою «Інноваційні аспекти викладання мистецтва в концепції нової української школи»

Підбиваючи підсумки 2017-2018 н.р. можна сказати, що з’явилось чимало цікавого у творчому доробку педагогів, адже вони шукали нові форми, методи роботи, підвищували якість навчально-виховного процесу.

У 2018-2019 навчальному році члени РМК продовжать працювати над темою «Інноваційні аспекти викладання предметів «Мистецтво» і «Музичне мистецтво» в контексті концепції «нової української школи».

Основні завдання, які ставляться перед членами РМК у наступному 2018-2019 навчальному році:

  • формування інформаційної компетентності, а також надання науково-методичної та практичної допомоги педагогічним працівникам загальноосвітніх навчальних закладів з питань використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій для забезпечення ефективності та результативності процесу професійної орієнтації учнів;
  • формування у вчителів цілісного погляду на сучасні Інтернет - технології, розуміння можливостей цих технологій та способів їх використання для вирішення своїх професійних завдань;
  • розвиток навичок практичного використання зазначених технологій для організації навчального середовища, підготовки до конкурсів, спілкування з учнями та батьками, взаємодії з колегами та обміну практичним досвідом;
  • формування вміння самостійно опановувати нові технології, які сприяють покращенню роботи.

 

* вивчення та впровадження в практику досягнень педагогічного досвіду;

* вивчення та аналіз програм, методичних розробок, інструкцій, рекомендацій до змісту, форм і методів проведення уроків, позакласної та позашкільної роботи;

* оволодіння навичками самоаналізу, інноваційними технологіями;

* поглиблення роботи з обдарованими дітьми.

Очікувані навчальні результати:

знання:
- означення поняття веб.2.0;

- соціальні сервіси;


- інтерактивні презентації;


- соціальні пошукові системи;
- карти знань;
- спільні документи тощо;

вміння:
- використовувати основні технології веб.2.0;
- створювати інтерактивні презентації;
- працювати з блогами;
- працювати зі спільними документами;

установки щодо:
використання набутих знань у педагогічній діяльності.

Переглядів: 74 | Додав: wolkan | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0

Вхід на сайт

Пошук

Календар

«  Травень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Архів записів

Друзі сайту

 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича